fredag 19 augusti 2016

Sista dagen på första veckan, och den har varit väldigt nice förutom en datorkrasch idag när jag precis krånglat klart med något som ev blev bra. Så tappade lite styrfart. Annars är det fortsatt fint här, jag har påbörjat några projekt på byrån som känns intressanta (och som jag hoppas inte är försvunna för all framtid...), har också försökt fota utsikten från kontoret, som ju är helt fantastisk rakt på värsta Världsarvet, och det har gått sådär. Dagarna har hittills börjat väldigt mulet och sen skiner det upp och kan bli värsta högsommarvärmen, vi har en takterass under byggnad precis vid oss och där kan man rulla ut strandmadrasser och få en rolig solbrilla till lunchen.

Dessutom har jag en 2 x 1 m stor installation i det minimala sovrummet längs med hela sängen. Man ser muren som är bakom huset genom en glasruta, och på det mycket blått ljus. Tillhörande kontrolldosa verkar dock vara ur funktion men ljuset verkar iaf gå hyfsat bra att sova till. Lägenheten är en skön mix av sånt, gamla detaljer, ny rust och en del konstnärlighet. Och häromdagen kom uthyraren med en säck ved till kaminen. Måste säga att Röros tar väldigt väl hand om mig.



                                     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar